Savo trelių atakose jis geba išgauti tokį smūgių tankį, kad sykiais nei akis nei ausis nebegali išskirti atskirų judesių ar garsų o stebi tik vientisą gaudesį. Neretai Fritzo Hauserio muzikavimas skamba kaip kelių perkusininkų pokalbis, o jo poliritminiuose dariniuose kuriami ritminiai sluoksniai gyvena savarankišką gyvenimą su sava dinamika, savais potvyniais ir atoslūgiais, savo laiku ir evoliucija. Tuo metu, kai kiti būgnininkai mušamųjų komplektus papildo įvairiausiais elektroniniais, savos kūrybos ar egzotiškais mušamaisiais bei perkusiniais, minimalistas Fritzas Hauseris lieka ištikimas akustinėms priemonėms, neretai muzikuodamas netgi be garso aparatūros, mikrofonų pagalbos, savo programoms pasitelkdamas itin lakonišką, atrodytų, įprastų priemonių arsenalą. Tačiau net ir su minimaliausiomis priemonėms Hauseris išgauna spalvingiausius tembrus, taikydamas netradicinius elementus: jis išnaudoja visus instrumento paviršius, kuria garsus spragsėdamas pirštais, ar mojuodamas šluotelėmis ore, neretai išnaudodamas ir aplinką, kurioje muzikuoja. Nesvarbu ar tai būtų puikų aidą užtikrinantis stiklo pastatas (tokioje aplinkoje įrašytas pirmas solinis albumas Solodrumming), ar Bazelio zoologijos sodas, kuriame įgrotas albumas Fantasia Zolliologica, ar bažnytėlė Liucernoje, kur gimė albumas The Mirror. Fritzas Hauseris, dar vaikystėje susižavėjęs mušamaisiais, baigė klasikinės perkusijos studijas gimtojo Bazelio konservatorijoje. Nuo to laiko būgnininkas plėtoja savo muzikinę kalbą grodamas solo, įvairiuose mažuose ansambliuose ir dideliuose orkestruose; o taip pat dalyvaudamas tarpžanriniuose projektuose, kuriuose jungiasi muzikos, teatro, šokio, kino, radijo, architektūros raiškos priemonės. Nuolatiniai kūrybiniai ryšiai jį sieja su šokėja choreografe Anna Huber bei architektu Boa Baumann. Fritzas Hauseris bendradarbiauja su iškiliais improvizacinės muzikos kūrėjais: Urs Leimgruber, Saadet Turköz, Marylin Crispell, Joe McPhee, Pierre Favre, Daniel Humair, Christy Doran, Lauren Newton, Joëlle Léandre, Fredy Studer ir daugeliu kitų; muzikuoja su Quartet Noir, Circus, Deep Listening Band. Pastarąjį dešimtmetį jis taip pat groja su įvairiais perkusininkų ansambliais: Kroumata, Synergy Percussion, Speak Percussion, Nexus; su būgnininkais ir perkusininkais Steven Schick, Keiko Abe, Michael Askill ir kt. Su įvairiais muzikantais ir solo Fritzas Hauseris įgrojo gausybę albumų, jo koncertų maršrutai apraizgė bemaž visą pasaulį. Plačiausiai žinomas kaip solistas Fritzas Hauseris groja tiek improvizuotus solo koncertus, tiek ir įvairių kompozitorių kompozicijas mušamiesiems (neretai parašytas specialiai jam); tokių kaip John Cage, Pauline Oliveros, Rob Kloet, Bun Ching Lam, Joey Baron, Stephan Grieder, Pierre Favre, Mani Planzer, Robert Suter, Warren Smith, Franz Koglmann, Art Clay ir kt. Būgnininkas komponuoja ir pats, kuria muziką kinui ir teatrui; taip pat reiškiasi kaip lektorius bei skambančių instaliacijų kūrėjas. Teatrališkas, užburiantis minimalistas virtuozas Fritzas Hauseris Vilnius Jazz festivalyje atliks ypatingą programą, minimalizmo viršūnę – “Drum with man" (Būgnas ir žmogus), kurioje savą istoriją pasakoja pasitelkęs tik vieną pašnekovą – būgną. © Jūratė Kučinskaitė
|
|
© 1988-2024 Vilnius Jazz Festival. E-mail: office@vilniusjazz.lt Phone +37069885025 |