32nd Vilnius Jazz Festival. 16-20 October, 2019

Milasius Power Band

Lithuania

Juozas Milašius - guitar
Audrius Kalytis - guitar
Darius Čiuta - sampler, electronics

Šiuos tris menininkus vienija diskusijos apie raiškos ir ateities garso formas bei komunikacijas. Ši meninė jungtis neturi jokių logiškų, ar įprastinių tikslų, bei planų. Tai - malonumas trumpuose atradimo momentuose. Antikomunikacija, antiimprovizacija, trys žmonės grupėje.

Juozas Milašius – viena paradoksaliausių Lietuvos džiazo asmenybių (g. 1968), gitaristas, kompozitorius ir įvairių performansų autorius, gebantis savo instrumentą prakalbinti neįtikėtinais balsais. Jis – konceptualistas ir eksperimentatorius, jau 30 metų nepaliaujantis tyrinėti gitaros galimybių, groja tiek solo, tiek ir įvairiuose projektuose su garsiais improvizacinės bei elektroninės muzikos kūrėjais ir garso menininkais.

Lietuvos džiazo scenoje J. Milašius pasirodė 1986 m. su Petro Vyšniausko kvartetu ir netruko pelnyti enfant terrible reputaciją. Vietoj laukiamų melodijų atnešęs šaižių disonansų ir noise estetiką, nuo pat pirmų žingsnių provokavo ir laužė nusistovėjusius standartus, kūrė savus būdus išgauti garsą ir per juos išreiškė savą kūrinio viziją. Savąjį bekompromisį stilių deklaravo grodamas Vladimiro Čekasino, Vytauto Labučio, Vladimiro Tarasovo ir kt. ansambliuose bei tarptautiniuose projektuose su Jimu Menesesu, Martinu Schutzu, Hansu Kochu, Fredy Studeriu, Sainkho Namtchylak, Nedu Rothenbergu, Lindsay Cooper, Jimmy Owensu, Jonu Meku, Droru Feileru, Lucu Houtkampu, Kouhei Matsunaga ir daugeliu kitų (yra inicijavęs ir dalyvavęs gausybėje kūrybinių projektų). Svarbia kūrybinių eksperimentų platforma 9 dešimtmečio pabaigoje jam tapo duetas su būgnininku Daliumi Naujokaičiu (šiuo metu gyvena ir kuria JAV) bei jų su bendraminčiais suburtas „The Lithuanian Young Composers Orchestra“, kurių projektai nuolat priartėdavo prie performanso žanro (pvz., „Musica de Bailes para Soldados“, 1994).

Meilę savam instrumentui J. Milašius deklaravo ir kurdamas gitarų ansamblius („Gitarmanija“, 1989; „Auksinės gitaros“, 1998, ir solo albumuose „j.m.eilė“ (2002), „Slow“ (2009), "P" su Dariumi Čiuta 2016, "Electric & Acoustic" 2019 ir savitose kūrybinėse kombinacijose, įamžintose albumuose „Kab_Lys“ 2015 ir „Sun Sun Up“ 2016. "Upė" 2018 su Auguste Vickūnaite ir t.t.

2008 m. įvertintas festivalio „Vilnius Jazz“ apdovanojimu už indėlį į Lietuvos džiazo kultūrą.

Bekompromisiškiausias Lietuvos džiazo kūrėjas, savo muzikoje išbandęs ir totalųjį laisvąjį muzikavimą, ir noise, ir alternatyvius būdus garsui išgauti.

Audrius Kalytis visada buvo neatsiejamas nuo muzikinių grupių (ypatingai – „SH“) ir buvo grupės muzikantas, o ne solo atlikėjas. Nors jo grupės niekada neturėjo daug gerbėjų, tačiau tiems, kas jas suprato, Audrius padarė labai didelę įtaką. Audrius jau 90-ųjų pirmoje pusėje grojo nestandartiniais derinimais, kūrė paprastas, tačiau labai savitas akordų slinktis ir puikiai manipuliavo tiek pop-stiliaus melodijomis, tiek garso sienomis.

Pastaruosius metus Audrius scenoje yra retas svečias, tačiau laikas nuo laiko nustebina „čia-ir-dabar“ kuriamais gaivališkais gitaros viražais, kuriais muzikantas ne tik demonstruoja gitaros galimybes, tačiau visų pirma perteikia savo vidinį pasaulį.

Darius Čiuta yra ypatingai savita muzikine stilistika pasižymintis garso menininkas, kurio kūrybinėje biografijoje galima išskirti keletą etapų. Ankstyviausiame, labiausiai sietiname su grupe „naj“ . Menininkas domėjosi nekonvencionaliais eksperimentiško muzikavimo būdais, industrinės muzikos garsynais, triukšmo estetika. Vėliau, garso koliažams kurti pasitelkęs kompiuterį, savo solinėje kūryboje Darius Čiuta ėmė plėtoti išretintų garsų, iš skaitmeninių dažnių bei sintetinių garso karpinių komponuojamą, pauzių kupiną muzikinę stilistiką. Kaip pats menininkas sako, šiuo minimalistiniu, microsound (liet. mikro garsų) estetikai artimu garso traktavimo būdu jis siekė „judinti orą“ ir kvietė klausytoją atidžiai suklusti.

Iki šiol besitęsiančiame savosios kūrybos etape menininkas ypatingai domisi aplinkos įrašais, juos garsiškai apdorodamas, traktuodamas konceptualiai, pasitelkdamas metaforines užuominas, grafiniais akcentais, fotografiškomis mizanscenomis bei teksto užuominomis asketiškoms kompozicijoms sukurdamas tam tikrą suvokimo lauką. Kompozicijos lėtai skleidžiasi laike, yra meditatyvios ir siekia intymaus įsiklausymo patirties. Dariui Čiutai artimi ir performanso (kartais peržengiančio vien tik muzikinio ar garso performanso žanro rėmus) bei garso instaliacijos žanrai.

 

Vilnius Jazz'2019

Sofia Rei & JC Maillard

Argentina-USA

Tommy Got Waxed

Netherlands-Lithuania

Hermia-Ceccaldi-Darrifourcq

Belgium-France

The Art Ensemble of Chicago - 50th Anniversary

USA

Ganelin-Vyšniauskas-Pashkevich-Gotesman

Israel-Latvia-Lithuania

Rodrigo Amado Motion Trio feat. Alexander von Schlippenbach

Portugal-Germany

Milasius Power Band

Lithuania

Sun Ra Arkestra

USA

Mockūnas-Mikalkėnas-Berre

Lithuania-Norway

Murray – Håker Flaten – Nilssen-Love

USA-Norway