29th Vilnius Jazz Festival. 13-16 October, 2016

Orchestre National de Jazz (ONJ)

Prancūzija

Olivier Benoit - artistic direction, g
Jean Dousteyssier - cls
Alexandra Grimal - ts
Hugues Mayot - as
Fabrice Martinez - tp
Fidel Fourneyron - tb
Théo Ceccaldi - vl
Sophie Agnel - p
Paul Brousseau - Fender Rhodes
Sylvain Daniel - el
Eric Echampard – dr

Prancūzijos džiazo pasididžiavimas „Orchestre National de Jazz“ ( Nacionalinis džiazo orkestras, ONJ) šiemet mini 30-metį. Nuo 1986-ųjų net vienuolika kartų pasikeitė kolektyvo sudėtis, jam vadovavo visa virtinė asmenybių. Tačiau orkestro kūrybinis polėkis niekada nebuvo išblėsęs, jis įsitvirtino šalies džiazo istorijoje kaip nuolat atsinaujinanti, visiems muzikos žanrams atvira eksperimentų laboratorija.

2014-aisiais naujuoju ONJ meno vadovu tapus gitaristui ir kompozitoriui Olivier Benoit, baimintasi, kad kolektyvas gali nutolti nuo džiazo. Mat naujasis vadovas nardė po kur kas platesnius vandenis – domėjosi eksperimentine elektronika, šokiu, video-, reiškėsi teatre ir cirke. Į kolektyvą jis taip pat susikvietė plačios stilistinės amplitudės ir labai spalvingos patirties menininkus. Kai kurie jų - saksofonininkė Alexandra Grimal, pianistė Sophie Agnel, smuikininkas Théo Ceccaldi, būgnininkas Ericas Echampard‘as – sėkmingai vadovavo ir savo grupėms.

Nerimą kūrėjai išsklaidė, sudrebinę muzikos pasaulį ambicingu projektu „Europa“. Juo orkestras užsimojo apžvelgti Senojo Žemyno muzikos kraštovaizdį. 2014 metais nuskambėjo įspūdingas Paryžiaus portretas, o dabar ONJ keliauja po Europos scenas apdainuodamas Berlyną.

„Tai vitališka ir nepamirštama!“ - žavėjosi nauja programa „Jazz Magazine“. „Koks įspūdingas talentų sambūris!“ - stebėjosi „London Jazz News“.

„Berlyno“ projekte nėra antraeilių veikėjų – talentingas kompozitorius, aranžuotojas ir gitaristas Olivier Benoit atskleidžia ne tik savo, bet ir dešimties scenos partnerių išskirtines galimybes.

Projekto muzika nardina į audringą džiazo stichiją, nors svingo ir bliuzo čia mažai – kunkuliuojančią didmiesčio atmosferą atlikėjai perteikia nervingu, kupinu kontrastų avangardinio džiazo, minimalistinės ir elektroninės muzikos, progresyviojo roko lydiniu.

Olivier Benoit lyg smalsus prašalaitis keliauja per keistą kosmopolitišką miestą, dar tebeslegiamą tragiškos praeities, bet drąsiai žvelgiantį į priekį, kerintį gaivia energija, atvirumu pasauliui ir gebėjimu perkurti istoriją.

Daugiaveidis projekto herojus leidžia autoriui į valias eksperimentuoti muzikos formomis ir kalba.

14 solidžių „Berlyno“ kompozicijų pavadinimus įkvėpė Sonios Combe, Thierry Dufrêne ir Régine Robin knyga „Berlin, L‘effacement des traces“ („Berlynas, nykstantys pėdsakai“).
Simboliška, kad šio projekto įrašai sutapo su Berlyno sienos griūties 25-mečiu.

Kompozitoriaus, aranžuotojo, novatoriško gitaristo Olivier Benoit kelias į muziką prasidėjo nuo obojaus pamokų vaikystėje. Vėliau menininkas studijavo klasikinę gitarą ir kontrabosą, o improvizacine muzika susidomėjo Lilio universitete studijuodamas kompoziciją ir džiazą – tam įtakos turėjo gitaristo pažintis su Jeanu François Canape, Gérardu Marais, Fredu Van Hove and Annick Nozati.

1992 metais Olivier subūrė savo pirmąjį kvartetą „Happy House“, kurio džiaze buvo juntamas stiprus roko užtaisas. 1995-aisiais persikėlęs į Paryžių, gitaristas dar labiau suartėjo su eksperimentinės scenos kūrėjais – bendradarbiavo su Guillaume‘u Orti, Bertrand‘u Denzleru, Thierry Madiot, Pascaliu Battusu, Claude‘u Tchamitchianu, Philippe‘u Deschepper‘u, įsiliejo į Christophe‘o Marguet‘o kvartetą ir sekstetą, kuriuose grojo tokie korifėjai kaip Daunikas Lazro bei Bruno Chevillonas.

Olivier improvizaciniai įgūdžiai formavosi ir duetuose su pianiste Sophie Agnel bei saksofonininku Jeanu Lucu Guionnet.

2001 metais Paolo Damiani pakvietė menininką į Prancūzijos nacionalinį džiazo orkestrą, kuriame anuomet grojo naujosios kartos džiazo pažibos. Olivier Benoit taip pat reiškėsi projektuose su žinomais džiazo meistrais Jacques‘u Mahieux, Edwardu Perraud ir Joëlle Léandre, dalyvavo Lilio scenos eksperimentuose su „Circum Collective“ bei Regioninio improvizacinės ir eksperimentinės muzikos centro (CRIME) menininkais.

Olivier daugiau kaip 15 metų buvo vienas ryškiausių Prancūzijos alternatyviosios muzikos scenos kūrėjų, dirbo kaip kompozitorius ir dirigentas su „Circum Grand Orchestra“ ir „La Pieuvre“ ansambliu, kuris 2007-aisiais peraugo į 32 muzikantų kolektyvą „Feldspath“.

Menininkas taip pat įsiamžino tarpdisciplininiais projektais – su Philippe‘o Nahono „Ars Nova” ansambliu pristatė šiuolaikinę operą, su choreografais Davidu Flahaut ir Karole Armitage, šokėju Clémence‘u Coconnier ir režisieriumi Thierry‘u Roisinu – muzikinį spektaklį “La Vie dans les plis”.

Vilnius Jazz'2016

Vincent Peirani - Emile Parisien "Belle Époque"

Prancūzija

Marianne Trudel & Trifolia

Kanada

The Thing

Švedija-Norvegija

Atomic

Švedija-Norvegija

Orchestre National de Jazz (ONJ)

Prancūzija

Vyacheslav Ganelin - Petras Vyšniauskas - Arkady Gotesman

Izraelis-Lietuva

Andrew Lamb - Warren Smith - Arkady Gotesman

JAV-Lietuva

De Beren Gieren

Belgija

Dainius Pulauskas Group

Lietuva

Nikolay Rubanov - Aleksey Ivanov

Rusija

Liudas Mockūnas - Dalius Naujokaitis "Solo.Solo.Duo"

Lietuva

Tamara Obrovac Transhistria Ensemble

Kroatija

 
Vilnius Jazz Young Power 2016

TDT

Lietuva

Sin

Lietuva

Katarsis4

Lietuva

 
Vilnius Jazz Young Power 2016 Guests

Horny Horns

Lietuva