29th Vilnius Jazz Festival. 13-16 October, 2016
Skirmantas Sasnauskas Quartet Vilnius Jazz'2002
Skirmantas Sasnauskas Quartet (Lietuva):

Skirmantas Sasnauskas - voc, tb, bagpipe,
Juozas Milašius - g,
Šarūnas Kačionas - bn, dbn,
Zigmantas Augaitis - frhn

15-tąjį "Vilnius Jazz" festivalį simboliškai pradeda Skirmanto Sasnausko kvartetas - būtent S.Sasnausko kvarteto koncertas 1987 m. Mokslų akademijos salėje atvertė įžanginį puslapį "Vilnius Jazz" festivalių istorijoje. Per tuos 15 metų kvarteto lyderis, bei trombonininkas pagarsėjo kaip eksperimentinio džiazo atstovas, vienas ryškiausių etnodžiazo kūrėjų bei vokalistas. Šiemet S.Sasnauskas išmėgina naują stilistinę spalvą, festivalio klausytojams pateikdamas savitą džiazo, liaudies ir akademinės muzikos lydinį. Tam tikslui jis subūrė netikėtą kvartetą, anot paties lyderio "margą, kaip gyvenimas", kur šalia džiazo muzikų, improvizatorių, netgi tokių ekstremistiškų, kaip gitaristas Juozas Milašius, yra ir akademinės muzikos atlikėjai fagotininkas Šarūnas Kačionas bei valtornininkas Zigmantas Augaitis. Tiesa, abiems "klasikams" nesvetima ir džiazo kalba - jie V.Tarasovo Lithuanian Art Orchestra (LAO) nariai. Šis Skirmanto Sasnausko kvartetas suburtas specialiai Frankfurto knygų mugės kultūrinei programai "Džiazas Lietuvoje". Tačiau jis jau spėjo pasirodyti Tarptautiniame konkurse The Shortest Night '2002 (Pärnu, Estija), kur jų atlikta lopšinė buvo įvertinta trečiąja vieta.


Kvarteto lyderis trombonininkas, dūdmaišininkas ir vokalistas Skirmantas Sasnauskas - Lietuvos džiazo senbuvis, aktyviai dalyvaujantis Lietuvos džiazo scenoje nuo 1986 m. Jis grojo bemaž su visais garsiausiais Lietuvos džiazo muzikais, muzikavo daugelyje Europos šalių, o jo kolektyvuose kūrybinę mokyklą praėjo ir kūrybinę brandą ugdė ne vienas šiandien garsus Lietuvos džiazo atlikėjas. S.Sasnauskas - universalus muzikas, jo kūrybiniame akiratyje - įvairiausi džiazo stiliai: tradicinis džiazas, free, fusion, džiazo ir folkloro bei džiazo ir akademinės muzikos sintezė bei avangardiniai eksperimentai. S.Sasnauską galima vadinti multiinstrumentininku - jo arsenale be trombono yra ir senieji lietuvių liaudies instrumentai (kanklės, lumzdelis, ožragis, dūdmaišis), pastaraisiais metais vis dažniau papildomi ir vokalo. Ypatingo pripažinimo sulaukė savitas S.Sasnausko stilius, išradingai eksploatuojantis lietuviško folkloro elementus ir tembrus. 1992 m. toks jo projektas su folkloriniu ansambliu Vydraga buvo įvertintas Birštono džiazo festivalio Grand Prix. S.Sasnauskas - LRT bigbendo solistas, V.Tarasovo LAO, D.Praspaliauskio diksilendo, ansamblio Ex Tempore narys, LMA dėstytojas.



Ilgametė kūrybinė draugystė sieja S.Sasnauską ir Juozą Milašių, kadaise savo muzika kėlusį aistringas diskusijas. Išbandęs ir totalųjį free, ir triukšmo galimybes, ir alternatyvius garso išgavimo būdus, tuo provokuodamas tiek beatodairiškas simpatijas, tiek ir kategorišką opoziciją, pagarsėjęs kaip bekompromisiškiausias Lietuvos džiazmenas, pastaruoju metu jis girdimas nedažnai. Lietuvos džiazo scenoje pasirodęs 1986 m. su P.Vyšniausko kvartetu, gitaristas, kompozitorius ir įvairių performansų autorius J.Milašius dalyvavo V.Čekasino, V.Labučio, V.Tarasovo, T.Kutavičiaus ir kituose ansambliuose, grojo solo ir eksperimentavo įvairiuose žanruose (netgi sceniniuose) su būgnininku D.Naujokaičiu. Tarp daugybės jo savitų projektų būtina paminėti ansamblį Gitarmanija, įkurtą 1989 m. Šiemet savo instrumentarijų papildęs ir kompiuteriais, gitaristas pristatė pirmą solinę kompaktinę plokštelę j.m.eilė. Su įvairiais ansambliais J.Milašius yra grojęs daugybėje Europos džiazo scenų.



Akademinį polių kvartete atstovaujantis fagotininkas Šarūnas Kačionas muzikos mokėsi M.K.Čiurlionio menų gimnazijoje, Šiaulių konservatorijoje, Lietuvos muzikos akademijoje, vėliau - privačiai, o taip pat studijavo Zalcburge Mozarteum vasaros kursuose. Fagotininkas - respublikinių (1977, 1979) ir sąjunginių (1983, 1987) konkursų laureatas ir diplomantas. Nuo 1983 m. jis Nacionalinio simfoninio orkestro muzikantas, nuo 1988 m. - Valstybinio simfoninio orkestro fagotų grupės koncertmeisteris, nuo 1993 m. - LMA dėstytojas. 1993-iaisiais Š.Kačionas įkūrė medinių pučiamųjų kvintetą, 1995 - fagotų kvartetą Vilniaus fagotynas, 1999 suorganizavo analogų neturintį tarptautinį projektą Fagotissimus. Š.Kačionas - Lietuvos šiuolaikinės akademinės muzikos atlikėjas ir populiarintojas.

Valtornininkas Zigmantas Augaitis muzikos mokėsi M.K.Čiurlionio menų gimnazijoje, N.Rimskio-Korsakovo konservatorijoje (Peterburge). Po studijų kurį laiką dirbo Klaipėdos Liaudies operoje (vėliau - muzikiniame teatre), grojo Klaipėdos varinių pučiamųjų kvintete. Nuo 1990 m. - Valstybinio simfoninio orkestro valtornų grupės koncertmeisteris, Vilniaus medinių pučiamųjų kvinteto narys. Jis - sąjunginių bei tarptautinių konkursų laureatas, 1984 m. varinių pučiamųjų atlikėjų konkurse Alma-Atoje pelnęs II, 1988 m. vario kvintetų konkurse Saratove - III vietas, o 1989 m. tarptautinio varinių pučiamųjų ansamblių konkurse Barče (Vengrijoje) apdovanotas diplomu.

S.Sasnausko kvartetas festivaliui parengė lyderio kompoziciją, kurioje plati džiazo stilistika jungiama su akademinės muzikos raiškos priemonėmis bei liaudies muzikos spalvomis.

© Jūratė Kučinskaitė

Atgal
 
Django Bates &
Human Chain

Jų kūryba - tobula virtuoziškumo, subtilaus humoro ir stebinančio intelekto sintezė, intriguojanti ir provokuojanti, kupina išradingo temų bei motyvų.
 
Hans Reichel -
Rüdiger Carl

Išskirtinių naujojo džiazo meistrų Hans'o Reichel'io ir Rüdiger'io Carl'o kūrybinė draugystė prasidėjo 1978 m. Bergo-Brandenburgo kvartete.
 
Lindha Svantesson
Kylanti Švedijos džiazo žvaigždė ir jos grupė festivalyje pristatys antrą autorinį Lindha'os albumą "Far from alone".
 
Actis Dato Quartet
Viena reikšmingiausių Europos naujojo džiazo scenos grupių, išsiskirianti originalumu ir šmaikštumu.
 
Makigami Santachi
Visi trio nariai priklauso garsiam eksperimentiniam japonų ansambliui "Hikashu", grojančiam įvairiausią muziką - nuo džiazo, folko, roko, popo ir japoniško tvisto iki techno bei noise.
 
Kampec Dolores
Nūnai jų kuriama muzika - patraukli ir originali įmantrios melodikos, keistos lyrikos, klasikinės aranžuotės bei subtiliai laužytos ritmikos sintezė.
 
Harriet Tubman
Tai savotiškas puikiai vienas kitą jaučiančių kūrėjų pokalbis, plėtojantis "call-response" idėją, su nauja laisve naudojant įprastas "fusion" priemones, melodiką ir ritmą.